tisdag 5 juni 2012

Om ingenting alls.

Godmorgon!

Idag är det helt tomt i huvudet på grund av en natt där sömnen varit väldigt frånvarande. Det i kombination med att jag kom väldigt sent i säng gör att en patient i koma hade varit piggare än jag just nu. Jag gäspar så att det finns en risk att det flyger in stora fåglar i munnen på mig istället för de små flugorna som vanligtvis hamnar där när jag är ute i skogen.
Å andra sidan kommer jag förmodligen att vakna av den skamligt låga nivå av sommarvärme som kommer att träffa mig när jag ska gå ut. Det verkar inte vara så brått med att komma ut för hundarna pep in väldigt kvickt efter första kisserundan och med hopp som skulle göra Ulrika Knape grön av avund studsade upp i sängarna igen för att fortsätta sova.
Den lyxen kan inte jag unna mig för då kommer jag nog inte upp igen och får hålla kurs ikväll per korrespondens via telefonen och det kanske inte uppskattas av deltagarna. Eller kanske?

Eftersom dammsugaren bestämde sig för att ta en ledig dag igår och klängde sig hårt fast i städskåpet får jag väl försöka locka ut den idag istället. Jag kan ju locka med en hårig buffé som är läckert serverad tillsammans med en massa tomma fågelfrö som de små "rara" papegojorna så snällt fyllt köksgolvet med. Dom har världens sämsta bordsskick de små rackarna. Sprättandet i matskålen skulle göra tjuren på tjurfäktningsarenan avundsjuk. Det mesta hamnar som sagt på golvet och dessutom undrar jag om det samtidigt inte är de renligaste fåglarna som finns. All bajs verkar hamna utanför buren. Inga toalett besök i buren inte. Där ska man bygga bo av allt som sitter löst och lägga en massa ägg som är alldeles för små för att göra omeletter av. Ungar blir det inga. Bara en massa ägg. Dom håller på så den stackars hannen tappar fjädrar av utmattning. Lustiga fåglar men samtidigt en mardröm om man skulle råka vara "bakis" en dag. Ljudnivån kan stiga till olidliga höjder och man känner hur det kryper i nacken. Funderar allt som oftast över om man skulle förvandla sig till en Ninja och nacka dom båda två. Skämt å sidor men ibland är jag ganska trött på dessa skräniga flygfä.

Några som jag inte tröttnar på är mina tre söta lurviga som sover så sött. Dom gör aldrig något som irriterar mig. Aldrig! Jag korsar fingrarna bakom ryggen för att inte blixten ska slå ner i mig för att jag ljuger men just nu är dom bara söta och mysiga och lockar väldigt mycket där i sängen. Kanske en liten stund..................................

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: