lördag 2 juni 2012

Mental härdsmälta och sorg.

Godmorgon!

Det är lördag och jag går på sparlåga. Även mentalt. Det tänker jag göra hela dagen. Ingenting är bråttom idag. Ingenting kan få fart på mig. Inte ens Doris som tyckte att vi skulle spela lite fotboll redan på lilla morgonrundan. Nix, min vän. Inte idag.
Jag tänker sätta mig i bilen och åka till stan och där ska jag likt en snigel långsamt ta mig fram mellan affärerna för ett mycket viktigt uppdrag: hitta en ny smörbytta!
Efter att ha varit tvungna att köpa ett nytt kylskåp då det gamla på något mystiskt sätt förvandlades till en frys istället så passade inte den gamla smörbyttan i dörrluckan och så kan vi inte ha det.
En ny smörbytta är alltså dagens viktiga uppdrag.

Fick ett väldigt tråkigt meddelande igår. En kursdeltagare som gått kurs hos oss miste hastigt sin älskade hund i en leversjukdom där även njurarna slutade fungera. Det gick på några dagar bara och saknaden är så klart fruktansvärt stor för dem. Usch, man blir så ledsen och samtidigt påmind om att man måste ta vara på varje dag med sin älskade vän. Man vet aldrig när det kan ta slut. I det här fallet tog det slut alldeles för tidigt och dom fick inte den tid som man behöver för att förbereda sig för det oundvikliga. Mitt tankar går till dom idag.

Jag kramar mina lurviga en extra gång och tackar för ännu en dag tillsammans.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: