måndag 11 juni 2012

Om ingenting alls.

Godmorgon!

Trala la la. Ungefär så låter det i mitt huvud idag. Det ekar tomt och innehållslöst. Kan inte skylla på att jag varit ute och slarvat. Det enda jag slarvat med under helgen är möjligen att vara aktiv. Visserligen har jag jobbat en stund både lördag och söndag men aktiv. Tja, det beror på hur man ser det.
Det vanliga. Promenader med hundarna. Nej, just det dom tog mannen som åter fick ett anfall av motionsbehov. Matlagning. Inte söndagen då fick pizzagubben ett besök. Nej, när jag tänker efter så har jag nog inte varit speciellt aktiv i helgen förutom jobbet.
Ok, jag har väl varit lat då.

Kan man fortsätta på den linje? Inte det nej. Solen lyser med sin frånvaro idag och kofta är en nödvändighet. Även inne. Det är sommar och då värmer vi inte huset och hör sen. Då får jag väl hålla värme på annat sätt. Ta en svängom med städgrejorna och plocka fram hundväskan för en ordentlig avrivning på hundarna. Nu ska Selmas päls reduceras till sommarlook. Hon kommer förmodligen att se förfärlig ut efteråt för att trimma snyggt är liksom inte riktigt min grej men mindre päls ska det bli.

Så otroligt tråkigt inlägg detta blev. Jag packar min ryggsäck och kör till Revinge för lite frukost och sätter mig på en stubbe och funderar över hur aktiv jag ska vara resten av dagen.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: