lördag 16 juni 2012

Se upp för dåligt morgonhumör.

Godmorgon!

Jag börjar dagen med en gigantisk gäspning. Regnet hänger i luften och himlen är grå som en novemberdag. Blommorna i ampeln på terrassen har dragit ihop sig och ser inte alls ut som den fina sommarblomma den borde vara. Lisa Syrén låter som vanligt nästan äckligt pigg och glad. Musiken som spelas borde ha lagt sig till vila tillsammans med resten av åttiotalet.

 Vaknade innan grannens tupp hunnit harkla sig för morgonens väckning. Inte ens hundarna hann före mig idag. Inte grannens hund heller som brukar stå och högljutt tala om för hela omvärlden att den har stämband. Dock hade våra små skräniga papegojor börjat sin morgonserenad eftersom vi glömt lägga över handduken i går kväll.
Låg en stund och lyssnade på hundarnas lugna andetag. Ja, Selma grymtade lite som vanligt. Hon har konstiga ljud för sig när hon sover. Låter lite som en gris ibland. Dom andra två snusar så jämnt och lugnt. Mysigt är det att ligga och lyssna på.

Denna lördag bjuder på en stadsträning med min Hörbykurs och ett besök av svärmor. Kan inte säga att jag är sugen på något av det. Känner mig lite grälsjuk och tjurig. Svärmor får se upp. Vi har inte alltid samma åsikt om saker och ting och idag finns det en risk att jag inte håller tyst som jag brukar. Nejdå, skämt å sidor jag ska inte bråka med henne. Förhoppningsvis inte med någon annan heller men risken finns. Jag är nog ganska lättretad idag.

Bäst jag slutar dagens blogg innan jag blir alltför gnällig.
Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Sussa sa...

Höll mig undan och tog en tur till Fulltofta med Mille;) Ha en go' dag trots allt vännen. Kram