söndag 10 juni 2012

Hälsans stig.

Godmorgon!

Sitter i uterummet och väntar på att mannen ska servera ägg och bacon så det är lite bråttom med att skriva blogg idag eftersom jag tar upp det mesta av utrymmet på bordet. Snart kommer han susande med tallrikarna och då åker datorn. Han är lite förändrad min man.
Ett hälsosamt liv har tågat in i hemmet sedan han ogillande tittat på vågen. Det är grönsaker och inga potatisar. Inget godis men en massa nötter. Jag får fler gråa hår när jag ska hålla reda på alla GI-värde på allt han får och inte får stoppa i sig. Det är trots allt en ganska bra diet. Vi äter mumsig mat men varje dag lyckas jag så klart slänga i något som är fel som han får sitta och peta bort.
Cigarrerna har han slängt.

Det är nog bra men..... Till detta har kommit en jävla energi! Jag orkar inte med honom. Han är igång heeela tiden. Det klipps i trädgården så snart är det inget kvar. Han gräver hål överallt så man får se sig för när man rör sig här hemma. Och nu. Han far runt i köket och skär grönsaker till frukosten så kaninerna står på kö utanför staketet och vill vara med. Jag har tagit min tillflykt till uterummet med min macka och min kopp te och försöker upprätthålla min lagom osunda stil. Det är inte lätt när det svämmar över av nyttigheter i hemmet.

Å andra sidan är det väldigt fint här hemma med alla krukor som det växer i. Jag har en man som det visserligen blir lite mindre av att tycka om men som mår bra. Nu ska bara jag anamma denna livsstil.....jag tänder en cigarett och funderar på detta en stund.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: