söndag 3 juni 2012

Valpar och handväska.

Godmorgon!

Lite trött idag för jag satt uppe lite länge och räknade in valpar som föddes på Lightschaps. Fram till kl 4 i morse hade det kommit 8 stycken. Nu ska jag erkänna att jag inte orkade hela vägen för jag blev liiiite för trött. Vet inte hur många dom är just nu men jag gratulerar så mycket till de nya fina valpisarna som sett dagens ljus.

Jag har gjort något som kanske, kanske för mig in i de kvinnligas klubb. Gårdagen innehöll en shoppingrunda i stan med god middag på grekisk restaurang. Vad var det då som gjorde att jag kände mig som en kvinna? Jo, jag köpte en handväska! Ett läppstift! En mascara! En jacka som inte är militärgrön!
Det du! Att dessutom plånboken log hela vägen hem gjorde ju inte ont alls. När köpte man en jacka på rea för 300 kr sist! När jag köper jackor är det vanligtvis på någon jaktaffär och där kostar dom inte 300 spänn inte. Men å andra sidan har dom fickor för allt man behöver, bajspåsar, klicker och t o m vattenflaskor! Det lyste med sin frånvaro på den lilla skinnliknande jacka som inköptes. Där fick man vara glad om man fick ner tummen och pekfingern i de små, små nästan obefintliga fickor som sitter på helkorkade ställen och gör det omöjligt att använda dom till någonting. Alltså var jag även tvungen att inhandla en handväska. Den kvinnliga looken var fullständig. Nu ska jag bara komma ihåg att jag har en handväska med mig när jag ska någonstans. Jag kommer förmodligen att sätta den ifrån mig överallt och sen springa och leta när jag inser att jag inte har denna i mina ögon onödiga tingest hängande över axeln.

Fick lite blodad tand när jag gick omkring och tummade på alla kläder på New Yorker som blivit både mannens och min favvoaffär när vi tvingas inhandla "vanliga" kläder och nu vill jag åka till Ullared. Ja, du hörde rätt. Det var kul där trots att det till 90 procent handlar om kläder. Igår besinnade jag mig dock. Vad ska jag med en massa kläder som inte hör hemma i skogen. Gick över till herravdelningen istället och hängde lite snygga tröjor och skjortor över mannens arm och gick ut med endast jackan till mig. Men lite sugen på att gå och dra i fler kläder blev jag.

Om någon undrar om den där viktiga smörbyttan inhandlades så är svaret ja. Efter mycket letande och provande om den var lätt att ta i när man ska ta ut den från kylskåpet hittade vi smörbyttan med stort S. Att det går under kategorin I-landsproblem om den var greppvänlig eller inte bryr vi oss inte om. Det var kul det också.
Avslutet på den grekiska restaurangen med typisk grekisk mat och grekisk musik i öronen fick oss att längta tillbaka till Grekland. Utanför fönstret regnade det ett kallt regn men i våra hjärtan satt vi på en taverna på Korfu och drack en god drink medan vi njöt av den grekiska atmosfären. Efter det gick vi ut i den typiska svenska sommaren och tog oss huttrande till bilen och körde hem till de lurviga som väntade och väntade och väntade......

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: