lördag 9 juni 2012

Död Iphone.

Godmorgon!

Idag har jag stor sorg. Min Iphone har gått hädan. Den drunknade i regnvatten. I fickan på en regnjacka! Alla upplivningsförsök har misslyckats. Allt från svordomar till ömsint torkande med fön har tillämpats.
Både maken och bästaste Emma har ingått i räddningsaktionen men icke. Den är och förblir död.
Frid över dess minne!

Jag är okontaktbar tills jag införskaffat mig en ny. Jag kommer att bli 6000 kr fattigare och det kunde inte kommit mer olägligt. När är en onödig utgift egentligen läglig. Så retfulla pengar men vad ska man göra. Hela mitt liv finns i min Iphone och jag kan bara hoppas att den automatiska avstämningen med Itunes har fungerat. Annars är hela mitt liv borta!

Det är lite skrämmande hur beroende man är. Vi skippade hemtelefonen för att vi har vars en Iphone och tyckte att vi aldrig använde den och nu är jag försvunnen från jordens yta känns det som. Nu är det extra jobbigt idag eftersom jag mer eller mindre "hotat" mina deltagare på stadsträningen om att höra av sig om dom inte kommer. Det kan dom ju inte! Eller jo, dom kan men jag kan inte ta emot det. Jag kan inte läsa sms och jag kan inte svara om dom ringer. Mail kan jag bara läsa här hemma. Fan! säger jag bara!

En ny Iphone kommer alltså att införskaffas idag så mitt osynliga liv kommer inte att vara så länge men ont i magen har jag för att jag inte kan nås. Kanske jag ska börja med att ringa tillverkaren till min regnjacka när jag får min nya och tala om för dom att fickorna på regnjackan blir en swimmingpool när det regnar. Om nu någon tror att jag glömde stänga blixtlåsen på fickan så tror ni fel. Den var stängd och även om det regnade som om himlen öppnat sig ska väl för jisse namn inte fickan bli full av vatten när den är stängd. Tycker jag i alla fall.
Nu kommer detta att kosta mig en massa pengar och i detta ögonblick bestämde jag mig för att vara förbannad på tillverkaren av min jacka. Hellre det än att säga att jag varit dum i huvudet som inte kunde fatta att fickan kunde bli full av vatten när det regnar som om syndafloden vore här.
Ja, så får det bli. Jävla McKinley!

Som sagt. Ring mig inte. Skicka röksignaler!

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: