onsdag 6 juni 2012

Annorlunda och nyttig valpkurs.

Godmorgon!

Kolla här hur jag hade det på min valpkurs igår!



Med bara två deltagare som kunde komma där båda har äldre kompisar så fick även dom stora vara med. Jag blev lite orolig för att vi inte skulle få så mycket gjort på grund av detta men så bra det blev. Deltagarna kunde träna på kontakt och följsamhet med valpen med störning av den äldre hunden. Det blev hur bra som helst. Ok. Lite extra mycket bus blev det men vad gör väl det.

Doris valde att den mesta av tiden göra detta:


Visserligen tog hon en och annan liten rusning men trött som hon var efter en lång arbetsdag valde hon att lägga sig på det som egentligen är ett bord men som i detta fallet används som en tillflyktsort när de små blir lite för ivriga.

Alma höll koll på läget och lärde valparna att man minsann inte stör henne om hon inte vill.


Det blev en bra lektion även om vi inte gjorde något av det jag planerat. Valparna var så trötta att lilla boston-Bosse tjöt av trötthet för att tala om för omvärlden högt och tydligt att jag behöver hem och SOVA!

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: