tisdag 26 juni 2012

Det är dags nu!

Godmorgon!

Ok. Nu klagar även jag på denna sommar. Jag, som inte är så förtjust i brännande sol och värme som gör att svetten lackar även om man är still men det här är löjligt. Nu räcker det med påminnelse från himlen att vi bor i norden. Idag har man lyckats både få till regn och blåst och det är en kombination jag inte tycker om. Ett lätt sommarregn är bara mysigt men när det känns som att stå i duschen med massagestrålen på varje gång man går ut blir jag lite tjurig. Lägger man då till att regnet dessutom är kallt och man får dubbelkolla på kalendern på väggen att det verkligen står juni är det inte kul.Jag menar, man vill ju ta ett svalkande glas vitt efter kvällsrundan inte en kopp varm choklad med rom nu när det är semester.

Jag ska ut med husvagnen i helgen. Om jag så ska ha med mig grodmansutrustning till både hundarna och oss. Jag får väl sova i plastpåse tillsammans med blöta Doris på nätterna. Nu har jag ju inhandlat de obligatoriska korsordstidningarna och ett par spännande pocketböcker. Jag har skrivit ut en planering över saker vi ska träna när vi har slagit läger någonstans i obygden. Jag har bakat nytt gott hundgodis och klickern är nerpackad. Vandringskängorna är putsade. Hundarna går här och tittar och längtar ut i naturen dom också. Annan natur än den vi har hemma. Det är dags nu säger dom!
Jag håller med dom!

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: