måndag 4 juni 2012

Full kalender och halt hund.

Godmorgon!

Bläddrar i kalendern och upptäcker att nästa gång jag är helt ledig är det midsommarafton. Det kan väl inte stämma?? Bläddrar en gång till som i mitt fall innebär trycka med pekfingern (tack för att Iphonen finns!) och jo, det stämmer. Stadsträningar, lektioner och avslutning ockuperar varje helg ända fram till midsommar. Får man tycka att det är lite jobbigt trots att man älskar sitt jobb? Ja, det får man.
Husvagnen får stå där den står även om vädret vänder och blir lite mer sommaraktigt. Just nu känns det som om vi är på väg mot hösten och det är vi i och för sig men missade jag sommaren eller?? Även om jag inte är så glad för extrem värme så vill jag ändå slippa dra på mig rena vinterkläder när jag ska gå ut. Det är inte roligt längre. Höj fem grader så är jag nöjd. Det är väl ändå inte för mycket begärt.

Jag har en halt hund idag. Selma, som haltat från och till ett par dagar, har det lite besvärligt. Jag, mitt dumma nöt, tog med henne med mig på en långrunda igår och det gjorde ju inte saken bättre precis. Hon haltade inte innan vi gick men när vi kom hem hade hon uppenbarligen ont. En svullen tå är det jag kan se så nu får hon vila ett par dagar så får vi se. Jag är inte typen som springer ner dörrarna hos veterinären. Jag avvaktar för det mesta och ser lite an. Jag hoppas ett par dagars vila är vad som behövs.
Jag får ibland frågor från deltagare som är rent medicinska och jag vägrar fullständigt att svara på sådana frågor. Jag är inte veterinär och jag skulle må extremt illa om jag gett ett råd som sen visar sig vara fel. Mitt stående svar är: Om du är orolig, ring en veterinär. Jag kan visst svara på frågor om hur man tar bort en fästing eller känna om en hund ömmar någonstans men där går min gräns. Inte ens dåliga magar svarar jag om. Jag kan inte veta om hunden fått i sig något eller om det är någon aggressiv bakterie som hamnat i magen och det ska en veterinär titta på.

Måndagen består av en massa saker som måste göras innan det är dags att köra till Malmö och hålla kurs och det är väl bäst att sätta igång så det inte blir en stressig dag. Inte sitta här och svamla som är precis det jag känner att jag gör. Det är lugnt i huset efter en aktiv helg. Hundarna sover igen efter frukosten. Skönt utslagna på sängen. Hm, det ser frestande ut. Nej, skärpning! Sätt igång! Nu!


Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: