söndag 8 april 2012

Påskslut och längtan!

Godmorgon!

Så var det påskdagen. Solen strålar och smälter sakta bort frosten från natten. För mig är det sista dagen av ledighet eftersom jag har lektioner imorgon. Jag har definitivt uppfyllt kvoten av social samvaro för den här helgen så idag är det jag, mannen och hundarna. Ska vi gå här hemma och skrota eller ska vi köra på en utflykt någonstans?
Hundarna är nog nöjda med bilåkning för denna helgen och behöver vila idag så det blir nog skrotandet hemma som gäller.

Min bil är städad och leveransklar inför tisdagens bilbyte. Den ska inte rulla mer och jag har suttit i bilen och tagit adjö med Muse på högsta volym. Ja, jag vet att jag är löjlig men mina bilar blir alltid lite mer än bara bilar. Det sitter känslor i plåten, tro mig.
Vi pratar om en människa som tyckte synd om dockor som låg med ansiktet neråt när hon var liten. Som grät när mor stoppade ner mjukisdjur i en plastpåse. Det är inte riktigt så illa idag men nog satt jag och pratade med min bil och förklarade för den att det inte var något fel på den alls men jag behöver en nyare bil nu. Inget personligt kära vän. Det kanske är tur att inte jag ska vara med när den lämnas för då hade jag kanske bett dom ta väl hand om min älskade bil och skämt ut mig ordentligt.

Jag provkörde faktiskt den nya häromdagen och jag blev lite förälskad. Så mycket finesser som inte finns på den gamla. Back-kamera! Bra eftersom man inte har någon sikt bakåt i en skåpbil. Farthållare! Bra när jag hör bra musik i radion och har en tendens att trycka ner gaspedalen lite hårdare då. Motorvärmare med fjärrkontroll. Billigare körning. Inga kallstarter. GPS. Bra för en som är absolut världsbäst på att köra vilse. Inbyggd telefon. Eller rättare sagt jag kan plugga in min telefon och prata rakt ut i luften. Kul finess. Färddator. Inte bra för jag kommer väl att köra av vägen när jag ska hantera den men jag kan få en väldig massa bra information där.
Jag har haft alla dessa finesser på tidigare bilar men den senaste har inte haft något av detta och jag är lycklig som ett litet barn över alla fina saker jag får.
Skåpet passar så bra till mina hundar och nu är jag på jakt efter en stor dubbelbur att sätta där så dom åker säkert i min fina nya bil.
Oh, nu kittlar det i magen och jag längtar så till tisdag kväll när jag kommer hem från jobbet som jag ska köra till i mannens bil och på gården kommer det att stå en svart, snygg VW Caddy som är min! Jag vet vad jag ska göra hela dagen på onsdag. Lägga gummimatta i skåpet och lägga in alla mina arbetsgrejor i mina nya fina lådor. Ladda in ny musik i Iphonen som jag kan spela på högsta volym och hälsa den nya fina bilen välkommen hem.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: