lördag 7 april 2012

Efterlysning




Godmorgon!

Ring polisen!
Någon har stulit mina kompisar och jag vet vem det är! Husse och matte gör ingenting alls åt det och verkar inte bry sig ett dugg om att dom är försvunna.

Jag ska berätta om hur det gick till. Vi åkte med alla tre intet ont anande igår till Malmö där dom lurade in oss i ett sånt där rum som rör sig. Vi blev jätteglada när dörren öppnades för där stod människor vi tycker om och mer än gärna hälsar på. Hela kvällen satt dom där och åt och skrattade och visade inte med en min att dom skulle begå ett hemskt brott.
Matte tog ut oss alla tre på promenad där det vimlade av ankor och gäss och livet lekte.
Dom drack kaffe och sen hände det hemska. Matte satte på mig min sele och när vi kom ner till bilen upptäckte jag att dom andra två saknades! Ingen gick tillbaka för att leta efter dom så jag är säker på att dom är medbrottslingar, både husse och matte.

Jag letade förtvivlat när vi kom hem. Dom kunde ju ha sprungit före oss. Men ack nej. Ingenstans stod dom att finna. Jag blev väldigt trött av att leta så jag kröp faktiskt upp i soffan och lade mig hos matte trots att jag tror att hon är en brottsling.
Idag på morgonen tog jag en runda för att se om dom kommit hem. Matte bara gick där helt lugnt och verkade fortfarande inte bry sig. Vad är det som händer?

Jag har hört ryktesvägen att vi idag ska till ett ställe där det inte finns några hundar och dom vill nog egentligen inte att jag ska komma. Det kommer två små barn också och nu planerar jag att ge matte vad hon tål som straff för att hon inte letar upp mina kompisar. Hon får minsann skylla sig själv. Jag ska pussa så mycket jag kan på småbarnen. Det brukar inte uppskattas. Jag ska framför allt gnida mig mot den som inte är så förtjust i hundar. Jag ska ligga i vägen hela tiden. Jag ska krypa upp i knät på alla och stjäla pussar. Ja, det ska jag minsann göra för att tala om att jag hade varit mycket lugnare om jag hade fått ha mina väldigt viktiga kompisar med mig. Jag hoppas innerligt att dom hittar dom på vägen hem sen annars vet jag inte vad jag gör!

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: