söndag 1 april 2012

Söndag

Godmorgon!

Huvudvärk. Börjar bra. En söndag som innehåller en lektion och sedan är det påsklov. Eftersom jag ofta blir sjuk när jag ska vara ledig så väntar jag på vad som är på gång. Nej, stopp! Vad är det för snack? Denna vecka ska innehålla spontana hundrelaterade saker. Roliga avslappnade saker. Vad som faller oss in. Jag är säker på att hundarna har flera roliga förslag.

Förhoppningsvis ska jag även byta bil. Det beslutas imorgon och jag är så nervös så. Det hela beror på vad dom bjuder för min bil om det ska bli någon affär denna gång. Ny bil ska jag ha. Det är bara frågan om det blir den bil som vi sett ut. Nagelbitning pågår!
Hoppet lever för igår var vi och köpte lite grejor i form av gummimatta till bagaget så hundarna ligger stadigt och tryggt och boxar till alla mina targetmattor, klicker, extrakoppel, linor, bollar, leksaker, koner osv. En box för mina extrakläder när det är kallt införskaffades också. Det kommer att bli så fint så!

Det var de roliga sakerna. Städning, ordentlig städning står också på schemat. Denna syssla som jag förr om åren tyckte var så rolig är som ett högt berg jag ska över numera. Det är inte roligt! Men nödvändigt om jag ska trivas i hemmet. Dessutom blir det så fint när påskriset står i hallen och tulpanerna på bordet och det luktar gott i hörnen. Att det sen bara varar en liten stund tills hundarna störtar in från trädgården fulla av jord från mullvadshögarna och ruskar av sig ett ton hundhår gör ingenting. Det är ju så jag lever.

För första gången stänger vi hundskolan helt. Ingen telefonpassning. Det känns lite konstigt. Kommer jag att klara att inte ha något med hundskolan att göra en hel vecka. Hm, vi får väl se. Jag kommer säkert att sitta och pyssla med någon planering eller något annat under veckan. Det är ju dags att planera kurserna som ska starta i maj. Nej, minsann. Nu ska jag inte jobba alls.
Så under veckan som kommer blir det ingen blogg alls om hundskolan men säkert blir det bloggande om hundarna och hundträning. Vad skulle jag annars blogga om?

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: