söndag 29 april 2012

Svammel och trist.

Godmorgon!

Det är lite trögt på bloggfronten just nu känner jag. Händer det ingenting tro som är värt att plita ner? Nej, det gör nog inte det. Å andra sidan är jag ganska duktig på att svamla om absolut ingenting. Fråga min man.

Varför har jag egentligen en blogg? Ja, inte är det för att jag ska få Nobels litteraturpris inte. Här skrivs ingen litteraturhistoria. Mitt svamlande om hundar, humör och vardagsbekymmer är inget något förlag skulle vara intresserad av. Tydligen är det en del andra som är det eftersom jag faktiskt har en hel del sidvisningar. Visst är det kul att någon är intresserad men är det därför jag har en blogg?

Ja, det är kul att skriva och det är nog den främsta anledningen. Men. Jag har också ett behov av att emellan allt svammel kanske säga ett och annat klokt ord om hundträning. Det är bara det att det nu känns som om jag lite uttömt ämnet. Om jag bläddrar bakåt i mina inlägg så har jag snart täckt upp allt. Eller inte allt men nästan. Jag har skrivit om min syn på hundträning. Måånga gånger! Jag har tipsat om övningar och jag har skällt på Ceasar Millan.
Jag har skrivit om mina fantastiska deltagare.
Jag har vänt ut och in på mitt privatliv. Till en viss gräns. Ibland har jag varit lite för öppen kan jag känna. Jag har berättat om min barndom.

Så vad har jag kvar att blogga om?  Händer det för lite i mitt liv? Är det dags att lägga ner bloggandet. Det är inte meningen att jag ska upprepa mig som en drucken papegoja.
Kan mina hundars små lustiga äventyr egentligen intressera någon annan än mig själv. För mig är allt dom gör värt att skriva ner. Varje dag gör dom något som är sött, korkat eller duktigt men det är egentligen inte så stor variation. Jag menar, hur många gånger kan man skriva om när Doris gräver upp möss i marken eller när Selma får fnatt och rusar runt, runt. Alma gör inte mycket som skulle vara värt ett bidrag till världslitteraturen.

Hm, det här lät väldigt trist känner jag. Kanske jag har vaknat på fel sida idag. Förmodligen kommer jag att fortsätta krafsa ner allt hundarna gör oavsett om det är en upprepning eller inte.
Idag sätter jag dock punkt utan att egentligen ha skrivit något vettigt alls.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: