måndag 30 april 2012

Motionerande ankor.

Godmorgon!

Om jag vore anka skulle jag nog inte välja att bosätta mig här. Jag kan konstatera att ankan är ett äventyrligt djur som gillar att leva farligt.
Eller. Kanske det är så att de behöver hjälp med att komma igång med motionerandet. Här hemma har dom fått en alldeles egen fitnesstrainer. Doris och Selma hjälper så gärna till.
Vingar uppåt sträck.

Att någon nu tänker att hundarna inte ska vara lösa och störa ankorna tänker jag inte bry mig om ett enda dugg. Det är på min egen mark och där har jag dom lösa och hör sen. Ankorna får minsann bo någon annanstans om det inte passar.

Dom är retfulla dom där ankorna. Jag undra vem som motionerar vem. Flyger runt i cirklar med två golden retriever galet springande nedanför på marken. Hit och dit. Ibland flyger ankorna väldigt lågt. Allt för att hålla intresset uppe hos doggarna.
Selma skäller och rusar runt i en snäv cirkel och Doris tar de långa distanserna. Alma sitter mitt i alltihop och betraktar spektaklet. Virrar lite på huvudet åt de korkade retriverna.
Jag gör ett lamt försök att få stopp på det hela men inser att det inte är någon mening med att försöka. Dom har skitroligt. Hoppas ankorna uppskattar det hela.

Det är väldigt praktiskt. Morgonpromenaden blir visserligen väldigt kort eftersom den sker i cirklar men jag kan sitta på en sten och bara titta på när hundarna springer sig trötta.
Med tungan hängande i marken går vi sedan in och intar vår frukost och planerar för dagen. Idag blir det äntligen en runda med motorcykeln. Tur att vinden har avtagit så man inte flyger av på motorvägen.
Hundarna får ligga hemma och tugga på ett ben. Vi ska ha en människodag idag.

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Anna Striberger sa...

Det där med fåglar som medvetet retar hundar känner jag igen! Apollo brukade reta Loke genom att flyga rakt mot honom för att sedan vika undan innan han kunde få tag i honom, något som de båda verkade tycka vara kul med som skrämde vettet ur mig varje gång! Om Loke hade fått tag i Apollo en enda gång hade det varit slut på den leken. Men extremsport verkar tydligen vara något som både papegojor och ankor gillar att ägna sig åt... ;-)