torsdag 12 april 2012

Godkänt av hundarna.




Godmorgon!

Ordningen är återställd och en ny bil står på gården och blänker. Äntligen!
Vi hämtade den och när den ställts i ordning med alla grejor och gummimattor och filtar skulle bilen introduceras till tre skeptiska hundar.
Doris, som aldrig tyckt speciellt om att åka bil, hoppade glatt in och nosade runt. Det bådar gott. Selma, som är rädd för allt, var lite mer osäker på om detta var något hon skulle gå med på och Alma hoppade in som vanligt och förväntade sig en tur direkt.
För säkerhets skull satte jag mig i skåpet och kastade ut godis över hela filten och så satt vi där och mumsade tillsammans.

Vad är då skillnaden på den här bilen och den gamla för hundarna? Det finns inga fönster och det är halvskumt i utrymmet. Vi skar upp ett "fönster" i väggen in till förarutrymmet för luftcirkulation och för att dom så klart inte ska sitta i helmörker. Det hade inte varit snällt men faktum är att det är mycket lugnare för hundarna och på testturen lade sig hundarna ner direkt och kopplade av.


Doris och jag tog en liten stund extra i skåpet på kvällen och myste lite tillsammans och hon är helt ok med mitt val av bil. Nu ska det bara införskaffas en stor dubbelbur så hundarna åker extra säkert sen är det perfekt!
Är jag nöjd? Hell, yes!!!

Jag önskar att jag hade tid att köra på en liten utflykt med hundarna i min nya bil idag men det finns det ingen tid till. Det är torsdag och veckans mest uppbokade dag så det är bara att sätta igång. Ikväll blir det extra roligt att köra till jobb!

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Anna Striberger sa...

Så fin! Kul att hundarna godkände bilen, är lite förvånad över att de inte krävt att få provköra den själva innan köpet ;-)