fredag 6 april 2012

Post.

Godmorgon!

Jag försöker knappa på datorn samtidigt som jag läser mina hundtidningar som kommit med posten. Har ingen aning om hur länge dom legat i brevlådan eftersom jag är så dålig på att hämta post. Om någon vill mig någonting ska man inte skicka det med snigelposten för se den hämtar jag knappt en gång i veckan. Det är sällan något roligt där ändå. Räkningar för det mesta och knappt det eftersom de numera kommer med e-post.
Hur ofta får man vykort nu för tiden? Typ aldrig. Hälsningar i brevform är en utdöende art. Lite synd kan jag tycka men skickar man inga får man inga så när man öppnar locket på brevlådan ekar det oftast tomt. Reklam vill jag inte ha och det har jag tydligt markerat på lådan. Blev lite trött på att hämta för att sedan oläst bränna upp det.

Hörde på radion att barnen på en skola samtliga fått en dator och en elev sa att det var skönt att slippa skriva för hand. Mitt hjärta som lite brinner för skönskrift blir lite ledset av att höra detta. Kommer människan i framtiden överhuvudtaget kunna skriva skrivstil t ex. Man plitar på sin höjd ner lite anteckningar och då är det oftast inte skrivstil som gäller. Det är så roligt att läsa en text skriven med en vacker handstil. Jag själv, som alltid varit intresserad av just att skriva, har tappat mycket av min faktiskt vackra handstil och det är synd. Tror minsann att jag ska börja skriva mer förhand.

Framtidens historieforskning kommer inte att innehålla gulnade papper som man får sitta i timmar för att tyda. Nej, ett tryck på en dator så har man det där. Om det ens finns kvar. Ska man bli lite orolig tro? För en som är väldigt intresserad av historia är dokumentation viktigt. Kanske blir det tvärtom. Det kanske blir lättare att forska för framtidens historiker. Jag kanske målar fan på väggen.

Hur i all sin dar kom jag in på detta idag när jag egentligen inte hade något att skriva om. Det är nog bäst att jag återgår till mina hundtidningar som ligger här och vill bli lästa. Det är visserligen inte handskrivet men det är åtminstone papper som jag kan tumma på medan jag ivrigt bläddrar för att hitta något intressant eller upprörande.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: