måndag 2 april 2012

Storm och ledig dag.

Godmorgon!

Påsklov! Sista lektionen innan ledigheten var inget vidare kan jag nog erkänna. Det blåste en iskall vind i stormstyrka och vi kröp ihop så gott vi kunde och detta påverkade så klart hundarna väldigt mycket. Om man hukar, gömmer både ansikte och händer och rör sig med stela rörelser påverkas så klart hundarna och det gjorde dom igår. Alla hundarna (utom Harry min goa mastiff som var strålande) stoppade nosen i gräset för det mesta och det är inte så konstigt. Det är svårt att peppa hunden till att jobba om man ser ut som om man vill vara någon helt annanstans. Ingen kritik. Det var verkligen svinkallt i vinden. Hundarna funkade inte och det var nog en kombination av ägarnas sinnesstämning och den kalla vinden. Nåja, jag har beställt fint vårväder till nästa lektion om två veckor. Då jäklar ska vi jobba!

Jag körde till byn och tvättade bilen efter lektionen och Doris tyckte biltvätten var väldigt intressant. Följde varje händelse med stort intresse. Hon såg verkligen roligt ut där hon stod hela tvättprogrammet och studerade ingående vad som hände. Ingen rädsla bara stort intresse. Hon har kanske en framtid inom branschen. Vem vet? Hihi!
Väl hemma tömdes bilen för idag ska den granskas av bilfirman inför bilbytet. Jag får sitta här hemma och vänta på "domen".

Jag tänker börja min ledighet med att göra.....ingenting! Bara gå långa promenader med hundarna, mysa och göra saker som faller mig in. Jag SKA städa. Jag SKA tvätta. Jag SKA påskpynta. Men inte idag! Idag tar vi dagen som den kommer och lämnar den som den går.

Ha en underbar dag!
Kram.

2 kommentarer:

Anna Striberger sa...

Härligt med påskledighet! Hoppas att det blir många härliga promenader med vovvarna och att vädret blir fint (just nu snöar det här i Lund, får hoppas att det inte håller i sig!).

Schappetanten sa...

Goa kära vän... Njut av ledigheten! Det gör jag ;-) Kram