onsdag 11 april 2012

Bilkrångel

Godmorgon!

Det händer väldigt sällan att våra bilar går sönder men om dom gör det så är det när jag använder dom! Det är väldigt märkligt. Det beror inte på hur jag kör som säkert någon tänker nu. Nej, jag tror att bilarna djävlas med mig!
När mannens bil var alldeles ny och jag skulle köra till Stockholm fick jag ett stenskott på rutan som gjorde en spricka över hela rutan. Ok, några veckor tidigare körde jag på en sten med samma nya bil och spräckte lite plast fram på bilen och det kan jag väl erkänna berodde på min körning.
Igår skulle jag köra med denna bil till Malmö eftersom mannen skulle göra bytet av min bil till den nya fina Caddyn och vad händer?
När jag startar bilen lyser det över hela displayen: motorfel! och bilen går som en påse nötter!
Panik! Jag skulle börja jobba om en timme och ringde mannen som meddelade att leveransen av nya bilen försenats en dag på grund av läckage i framrutan som dom måste fixa. Ok. Jag hankade mig fram med bilen och vi gjorde ett byte på vägen.
Jag hann!

Så då sitter jag då utan bil idag och har fått ställa in kvällens lektion. Jag ställer aldrig in!! Vad göra? Inte mycket. Bilbytet måste göras ikväll precis innan dom stänger för det är enda chansen denna veckan och jag måste ha bil! Det är ingen höjdare för mig att ta bussen ner till Malmö. Jag bor i världens ände där det inte går anslutningsbussar så ofta och tanken på att gå en mil för att komma till Hörby där bussen till Malmö går tilltalar mig faktiskt inte speciellt. Om jag inte ska påbörja min resa timmar innan jag behöver. Nej, sååå arbetslojal är jag inte! Jag får sitta här och ha ont i magen för att jag är besvärlig för mina deltagare.

Så då fick man en ofrivillig fridag idag och som straff för att jag inte jobbar ska jag göra något riktigt nyttigt och tråkigt. Vad vet jag inte ännu. Sur är jag. Irriterad är jag. Som grädde på moset har jag dessutom huvudvärk. Kan jag gott ha.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: