söndag 22 april 2012

Tyst söndagmorgon.

Godmorgon!

En konstig morgon. Jag vaknar och maken har redan lämnat sängen och det är tomt och tyst i huset. Detta händer inte så ofta kan jag säga. Jag brukar både hinna ut med hundarna och äta frukost innan han kommer upp. Nu ska vi i sanningens namn säga att jag oftast är väldigt morgontidig så det är svårt att hinna före mig.
Min morgonrunda med hundarna är väldigt kort. Ut och gör vad du ska och sedan in och äta frukost. SEN går vi långrundan.
Idag var det som sagt tomt i huset när jag vaknade i vanlig tid vid sju och nu när klockan är åtta har dom inte kommit hem ännu.

Han har inlett sin "må bättre" kampanj och nu är jag rädd för att han sliter ut mina hundar!
Dessutom ska det ätas GI mat för att tappa lite i vikt säger han och jag får söka över hela internet efter recept som ska få munnen att vattnas. Nu är det ju inte jag som behöver gå ner i vikt. Snarare tvärt om så jag får väl slänga i mig lite skräpmat då och då.

Gårdagens tvgodis bestod av morötter och gurka skurna i smakbitar och med lite dippa till. Jag slängde faktiskt in lite nachochips också för att inte kroppen skulle bli alltför chockad.
Vi satt och såg när ligavinsten försvann i fjärran eftersom Real Madrid vann mot Barcelona i El Classico och nu är det i princip omöjligt för Barca att vinna årets la liga. Lite deppig gick jag och lade mig med en migrän lurandes i knoppen.

Igår var det stadsträning med valparna i Malmö och idag är det dags för kurs i Hörby och efter det har Doris och Harry playdate. Harry ska dessutom få träffa en trevlig hund i sin egen storlek och umgås lite med henne. Harry är ju en stor och ståtlig herre och det är inte lätt att hitta lagom stora lekkompisar till honom men vi letar upp dom till honom. Det ska bli kul.

Jag måste också bara få nämna hur stolt jag var över min Doris igår på stadsträningen, som börjar bli rutin för henne, hur hon går där i täten tillsammans med mig och sköter sig exemplariskt. Ett föredöme för alla lite vimsiga valpar som tuffar på när vi går där i centrum av Malmö. Om någon valp är orolig när vi går får dom gå sidan om Doris och det blir mycket lugnare. Jag vet inte varför denna hund har den effekten på andra hundar men jag är väldigt glad för det. Hon är en klippa min Doris när vi jobbar.

Ha en underbar dag!
Kram

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: