onsdag 4 april 2012

Diarré och bil.

Godmorgon!

Puh, vilken natt! Jag har studsat ur bädden så många gånger att jag tror jag gjort märke i golvet. I sovrummet har två stora hundar vankat fram och tillbaka. Olyckliga till tusen! Innan jag hann vakna första gången hade dom båda bajsat ner hela vardagsrummet och trots detta har vi varit ute många gånger inatt.
Stackare! Dom såg så olyckliga ut så det var hjärtskärande.

Jag tror mig veta anledningen. Dom fick vars ett grisöra igår kväll och jag är säker på att det är anledningen till att jag nu sitter i ett hem som stinker värre än ett svinstia.
Resterande grisöron ligger i sopspannen redan. Doris är lite känslig för just grisöron men Selma brukar inte ha några problem så det måste vara något fel på dom.
Alma som inte åt något öra mår hur bra som helst.

Idag tar vi lite sjukstuga här hemma. Doris har gått och lagt sig igen och Selma står och tittar på mig för att jag, tror hon, glömt att ge henne frukost. Att inte få mat på sina bestämda tider är en katastrof för Selma och jag tror inte det skulle spela någon roll hur ont i magen hon har så skulle hon äta i alla fall. Men, nej min vän, idag får du ingenting och det enda som ska ner i din mage är en omgång Canicur. Det är helt fantastiskt vad detta medel kan få stopp på magen. Varje gång. Finns alltid hemma i hundväskan. Alltid. Utom idag så det får bli en tur in till apoteket. Ska minsann passa på och köpa fästinghalsbanden också. Det är mer än dags för det. Alltså får man ta den stora plånboken med sig.

Om någon undrar hur det går med mitt bilbyte så är läget så här: Bilfirman som skulle sälja en alldeles ny bil till mig har gjort bort sig rejält och får inte den stora äran att göra affär med oss!
Det har gått en hel vecka sedan första kontakten och det har inte hänt så mycket. Han hör inte av sig som han ska och igår tröttnade vi rejält på detta ointresse och körde till en annan bilfirma.
Där hittade mannen en jättefin caddy som visserligen rullat några mil men som är betydligt mer utrustad och diesel. Vi får rejält betalt för min bil så nu ska den nya bilen bara provköras och sedan blir det affär.
Den är så fin! Svart och fräck. Nej, fräck är den inte. Det är ju trots allt en transportbil men den är snygg i alla fall.
Jag får förmodligen vänta till efter helgen innan jag kan, fnittrande som en liten skolflicka, inreda den efter mina behov. Alla grejorna står i grovköket och bara väntar.
Det blir en lååång påsk! Av längtan!

Nu ska jag ta hand om mina magsjuka hundar. Det verkar som om dom behöver gå ut igen. Magen borde vara helt tom på dom nu. Stackare!

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Anna Striberger sa...

Låter jobbigt! Inga grisöron när vi ska passa dem, tack! ;-)