söndag 6 november 2011

Upp till kamp!


Godmorgon!

Doris här. Det är dags att jag gör min stämma hörd över vad mina tvåbenta håller på med. Tro inte matte när hon skriver att vi har det bra. Det är lögn och förbannad dikt!

För det första. Maten. Jo, visst får vi smaskig mat numera. Men . Varenda dag så startar hon den där maskinen som väsnas så in i helvete för att riva GRÖNSAKER i maten!! Dessa irriterande gula strån är ett rent elände att få bort. Nyttigt säger matte, bukfylla säger hon. Onödigt säger jag!

För det andra.
Bad. Jag har inget emot att simma en tur i dammen. Tycker till och med att det är en njutning som alla skulle få ta del av men jag kan inte för mitt liv förstå varför hon envisas med att duscha bort alla goda dofter som jag haft ett helsicke med att gnida in i pälsen. Every fu...ing day! Hon fattar ingenting. Här ska man gå och dofta som en parfymfabrik. Man skäms ju!


För det tredje.
Jag har alltid skrapat på rutan ut till trädgården när jag tycker att jag vill gå ut. Vilket i och för sig är ofta. Jag erkänner det men helt plötsligt var det inte ok längre! Vad gör dom då? Tar fram en skitlöjlig liten klocka och hänger upp vid dörren som jag ska plinga på! Jag har aldrig hört något så löjligt. Vad var det för fel på att skita ner fönsterrutan? Det har jag ju alltid gjort! Det muttrades och så kom den där klockan fram och nu ska jag behöva tänka så huvudet värker för att komma på hur man gör. Det är inte att ha det bra! Jag får huvudvärk!!


För det fjärde.
Sängen! Jag sover väldigt gott i mattes och husses säng. Det ska erkännas. Det är lite trångt förstås för matte och husse brer ut sig lite väl mycket men vi har det skönt om nätterna. Men. Här kommer det. Efter att jag äntligen fått upp matte ur sängen på mornarna och varit ute och intagit frukost vill jag gå och lägga mig en stund igen. Men se då har dom stängt dörren till sovrummet! Inte öppnar dom den heller när jag står där och vill komma in. Icke! Dom säger att jag skitar ner då. Dom förvägrar mig min rätt att gosa en stund i den varma sängen och smälta maten. Mycket orättvist! Jag kan höra husse ligga där inne och snusa så gott på helgerna men jag får ligga på det hårda golvet utanför. Ring djurpolisen!


För det femte.
Koppel. Jag hävdar min rätt att jaga! Man går där i skogen och letar efter spår av inkräktare i form av rådjur, harar, ekorrar och andra som enligt mig inte har rätt att vistas i min skog. När man äntligen får upp ett spår då kopplar hon mig! Oerhört irriterande! Fattar hon ingenting! Jag kompromissade å det grövsta med att sluta jaga korna på ängen men det räckte inte för henne inte. Nejdå. Hon påstår att dom andra djuren också har rätt att vara där. Inte i min bok! Jag funderar starkt på att göra ett bål av alla koppel som finns här i huset. Jag slänger nog in selarna också för säkerhets skull.

Som ni hör så finns det en massa saker som borde vara nog för att tillkalla myndigheterna för att få stopp på detta ofog. Jag skulle kunna göra listan lång men jag nöjer mig med det här. Så. När matte så falskt påstår att vi har det bra tänk på det jag sagt.

Jag kanske ska tillägga att jag trots allt älskar henne. Det är bäst att säga det om hon skulle läsa det här. Det finns ju en risk att hon drar in en del förmåner som faktiskt finns här i huset. Jag får så mycket kel och mys jag vill. Hon är inte nödbedd på den punkten. Hon är faktiskt ganska bra på att hitta på aktiviteter som förgyller min dag. Men. Som sagt. Det finns en massa saker som behöver rättas till. Upp till kamp kamrater!

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Anna Striberger sa...

Det är rätt Doris! Försvara dina rättigheter mot överhögheten, upp till kamp medsyster ;-)