lördag 26 november 2011

En lyckad dag!

Godmorgon!

Ullared. Jag kan nog faktiskt tänka mig att bli ett fan av detta ställe. Jag vet inte om det berodde på sällskapet eller det faktum att den bild jag målat upp av stället inte riktigt stämde. Inte stod jag i långa köer inte. Inte någonstans. Ingen kö när jag skulle in, eller ut. Inte ens till toaletten. Lite trångt var det emellanåt förstås.

Man kunde se vilka som var proffs och vilka som, jag själv, var amatörer. Proffsen bad inte om ursäkt när dom körde hälsenorna av en medan vi amatörer lät lite som papegojor med våra osäkra leende och "ursäkta" och "förlåt". Efter en kvart slutade jag och försökte inta en proffsig attityd även jag vilket inte gick så bra tror jag.

Eftersom vi delade upp oss när vi kom in för att inte behöva hålla reda på varandra irrade jag omkring som en blind höna och hur jag än gick hamnade jag på matavdelningen. Jag cirkulerade som en turist i Paris rondeller och hittade inte så mycket.

Lyckades dock hitta ett par nya mysiga pyjamas och stoppade stolt ner dom i kundvagnen. En varm mössa slank också ner med ett par fodrade handskar.En ny plånbok som jag absolut inte behövde hamnade i den korg jag satt i kundvagnen för småsaker. Det hade proffset sagt att man skulle ha. Jag snurrade runt där en stund och hittade en kofta och lite annat smått och gott. Nu började det se riktigt bra ut. Jag lyste inte längre nybörjare med samma starka lampa som innan.

Efter en timme var det dags för lite mat och mitt kära sällskap guidade mig via mobilen till restaurangen där jag kände mig som en skolelev med min bricka i handen medan mattanten slevade upp mat till mig. Det smakade helt ok. Nu var vi redo för rond två. För säkerhets skull gick vi tillsammans och jag fick se de delar av varuhuset som jag missat. Ett besök i källaren där dom placerat djuravdelningen gjorde att kundvagnen genast såg lite bättre ut. Även om jag blev lite besviken. Där hade jag tänkt fylla kundvagnen till brädden och visst åkte det ner en hel del men långt ifrån det jag planerat. Nåja, hundarna blev glada för vomen, oxöronen och leksaken som jag köpte höll i hela två minuter.

På väg mot kassorna hittade jag ett par fina kuddar till soffan och då jäklar var min plats i eliten säkrad. Vagnen var fylld till kanten och jag gick stolt till kassan och slängde självsäkert upp mina varor på bandet. Slutsumman var väldigt blygsam och jag var nöjd.

Att jag sen staplat runt i mina finstövlar hela dagen och inte längre kände fötterna när vi slet med vagnarna för att ta oss ända till parkeringshuset är en parantes. Jag var väldigt nöjd för i påsarna låg även en present till mannen i mitt liv: en adventskalender med Barcelonas emblem! Visst skulle väl han bli glad för den?

Det här gör jag gärna om faktiskt. Särskilt om jag får ha samma trevliga sällskap med mig. Tack för en väldigt lyckad "tjejdag" Monica!

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: