måndag 7 november 2011

Dags för utskällning. Igen!


Godmorgon!

Idag är det dags för vaccinering av Selma och Doris. Som vanligt kommer jag att få höra att Selma är för tjock. Jag är så trött på detta. Nu har vi kämpat i tre år sedan hon blev kastrerad.
Kära veterinär lyssna på mig! Selma tål inte dietfoder. Hon får mjäll så det bara visslar om det. Alla dietfoder är likadana. Mjäll, mjäll, mjäll!
Hon får väldigt lite att äta och går inte ner ett gram ändå. Vi är ute och rör på oss flera timmar om dagen. Varje dag. Selma är väldigt rörlig och springer över stock och sten helt obehindrat.
Vi har provat att ge henne seniorfoder i stället och då blev pälsen bättre men inte blev hon smalare för det.

Hon är inte smällfet. Inte på något sätt men hon är inte precis smal. Tyvärr jämför alla henne med Doris som har en helt annan kroppsbyggnad och då ser givetvis Selma ännu tjockare ut. Hon är en väldigt kraftigt byggd golden. Då är det lätt att se tjock ut sidan om Doris. Veterinären har dessutom kommenterat hennes väldigt kraftiga benstomme. Då kan man inte se ut som klenisen Doris.

Nu får hon våtfoder med massor av morötter i och jag skiter uppriktigt sagt i om hon inte går ner i vikt. Hon blir mätt och mår bra och hör sen.

Båda vovvarna är nybadade och nykammade och kanske kan det ta lite fokus från Selmas små fettvalkar. Troligen inte. Jag kommer återigen få stå där med skammen.
Jag måste för sjutton ge hunden mat! Hon kan inte leva på luft som verkar vara enda sättet att få ner henne i vikt. Ger jag henne mindre mat så äter hon upp plåtskålen också!
Äsch, jag skiter i det här! Jag får stoppa bomull i öronen.

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Anna Striberger sa...

Inte konstigt att Selma ser lite kraftig ut bredvid tunnisen Doris! Visst är hon en bastant dam, men jag uppfattar inte henne direkt som kraftigt överviktig. Och att de lätt lägger på sig efter en kastrering är ju allmänt känt, det gjorde ju till och med Loke som var helt ointresserad av mat innan men blev helt fixerad vid den efter ;-)

Om veterinären skäller på dig så får du be Selma skälla tillbaka!