fredag 25 november 2011

Tjejdag!

Godmorgon!

Nu ska vi se. Kläder som inte är militärgröna. Handväskan är packad med tjejsaker. Jo, jag ska faktiskt ha en handväska med mig! Finaste stövlarna med klack står i hallen. Oj, vad jag ska få ont i fötterna! Finjacka utan bajspåsar hängande utanför fickorna hänger och väntar.

Vad är på gång? Jo, jag ska göra ickehundrelaterad aktivitet idag! Det är sant! Jag ska nämligen åka till Ullared! Det är över tjugofem år sedan sist så inte har jag ränt där så ofta precis. Ska det bli roligt? Så klart! Jag ska ha trevligt sällskap med mig. Jag behöver ingenting vad jag vet men jag är säker på att jag får en massa behov när jag väl kommer dit. Bäst att inte ta för mycket pengar med sig.

Kläder är jag inte så intresserad av men den där djuravdelningen i källaren som jag hört talas om lockar nog förstås. Sist jag var där var det inte mycket mer än en liten lada (nåja, inte så liten) med kläder och lite husgeråd så jag har förstått att det är väldigt förändrat.
Jag har ett Ullaredproffs med mig som kan guida mig genom detta enorma ställe så jag känner mig lugn. Om jag hade åkt dit själv hade jag förmodligen inte hittat ut igen med mitt dåliga lokalsinne. Lämna mig inte i någon avlägsen gång Monica!!

Rapport kommer om vi lämnat några varor kvar till alla andra julshoppande människor.

Ha en underbar dag!
Kram

2 kommentarer:

Anna Striberger sa...

Hmm... en dag på Ullared samma dag som lönen har kommit? Är inte det en smula dåligt tajmning? ;-)
Men de har alltså en djuravdelning i källaren? Intressant! Har de något för papegojor också tro? ;-)

Sussa sa...

Amen Lotta! Man ska inte ha stövlar med klack till Ullared, du ska ju ha gympadojjor så att du orkar gå i fleeera timmar (minst 5 timmar)haha. Håller med Nanna dock...åka en löningsdag? Hmmm. Ha en bra resa! Kram :D