tisdag 29 november 2011

Glasögon.

Godmorgon!

Det är hög tid att gå och kolla synen igen känner jag. En ständigt närvarande huvudvärk gör att jag misstänker att den redan närsynta hönan blivit den blinda hönan istället. Med detta kommer det svåra med att välja bågar. Hu vad svårt det är!

Ska jag vara trendig och modern, sofistikerad eller försöka lura alla med ett par typiska professorsglasögon. Eftersom jag inte riktigt har öga (kul!) för detta så kommer jag att stå där med hela lagret av bågar nedplockat från väggen. Optikern kommer att le ansträngt när jag provar samma bågar för tionde gången. Hon har ett tålamod som en ängel min optiker!

För att inte tala om själva synundersökningen. Hon vrider och vänder på det där fåniga apparaten man stirrar in i och jag tycker först att jag ser bra för att sedan ändra mig och hon får börja om igen. A, X, K, M, stammar jag för att sedan säga att jag nog egentligen inte ser ett skit och bara gissar. Är det bra där? Ja eller nej eller kanske........!

Usch, jag kan inte säga att jag ser fram emot detta. Dessutom kommer plånboken att protestera högljutt. Eftersom glasögonen ska sitta på näsan från det jag stiger upp till jag går och lägger mig varje dag känns det viktigt att det blir bra. Smakråd kan jag inte ha med mig. Det blir bara värre. Det vore synd att utsätta någon god vän för detta. Vill ju fortsätta vara vänner.

Det har inte blivit så bra varje gång i slutändan så håll tummarna för att jag inte kommer hem och ser ut som en alien eller något ännu värre.

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Anna Striberger sa...

Hoppas att du hittade något bra :-)