fredag 18 november 2011

Service!

Godmorgon!

Mina hundar tycker tydligen inte om det kött dom så gärna jagar. Viltkött, som jag beställt för att det kändes naturligt att ge dom var tydligen hur äckligt som helst. Två stora lådor har jag fyllt frysen med. Doris backade som om någon bitit henne i nosen. Selma slickade tveksamt lääääänge på maten innan hon uppgivet tuggade i sig det. Alma så väldigt ledsen ut.

Hittills har dom fått basmat med vom och ätit fortare än kvickt. Nu stod Doris skål kvar orörd! Vad fan! Frysen full av specialbeställd mat som jag givetvis inte kan lämna tillbaka. Jag kliade mig länge i huvudet innan jag kom på att jag måste ändra min stående beställning så jag inte får mer enligt mina hundar oätlig mat! Vad ska jag göra med den jag fyllt frysen med? Hur ska jag få tag på den dom tycker om? Det är en hel månad kvar till nästa leverans! Dom blir väldigt magra innan dess om jag inte får tag på ny mat som då inte får plats i frysen eftersom den är full. Jag kan ju inte slänga 24 kg mat och måste försöka hitta någon som kan ta över den.

Paniksamtal till affären för att ändra beställningen innan dom hinner beställa hos grossisten. Döm om min förvåning när dom säger "vi köper tillbaka maten trots att den är specialbeställd. Kom ner och byt!"
Jag andas ut och snabbtinar det lilla jag har kvar av maten med vom. Hundarna äter med god aptit. Det löste sig ju riktigt bra. Det hade jag inte riktigt väntat mig. Service!

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Sussa sa...

Ibland lönar det sig att fråga!
Kram :)