lördag 12 november 2011

Löp


Godmorgon!

Då var det dags igen. Doris löper och jag vet ingen hund som tycker så synd om sig själv när det är dags. Man måste ha kli bakom örat hela dagarna. Töntig till tusen är hon. Man får akta sig noga för att klia för långt bak på ryggen! Då är hon redo. Direkt! Från första dagen! Här väntar vi inte på att komma i höglöp inte. Kom och ta mig!

Det blir att gå kopplad några veckor nu. Jag som blir väldigt sugen på valpar varje gång hon löper vill nog välja vem som ska vara pappa om det ska bli något. Om hon får välja blir det första bästa som dyker upp på gatan. Det behöver nog inte ens vara en hund verkar det som.

Synd att hon inte kunde vänta några veckor till så kurserna hann ta slut. Jag saknar henne så hemskt när hon inte kan följa med på jobbet. Det blir lite för jobbigt att ta med henne om jag ska behöva springa omkring och stoppa hennes flörtande med alla hanhundar så hon får stanna hemma och tycka synd om sig själv.

Valpar. Jovisst är jag jättesugen! Men. Jag tror jag skulle bli världens petigaste och elakaste valpsäljare så det får nog vara. Jag skulle förmodligen åka runt och vara en riktig pain i the a..... mot alla valpköpare. Ringa varje dag för att kolla så lilla valpen ätit. Komma oanmäld och kolla upp dom om jag överhuvudtaget skulle lämna dom ifrån mig. Sitter man med kanske tio underbara små dorisar kan man inte ge dom till någon annan. Nej, jag kan nog inte göra detta. Världen får gå miste om valpar från världens finaste golden. Sorry Doris. Det blir inget herrbesök på rummet denna gång heller.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: