måndag 7 mars 2011

Valpar och gnäll.

Godmorgon!

Nu har jag raderat två inlägg som var väldigt gnälliga. Eftersom det inte hjälper att gnälla så gör vi ett nytt försök. Gnällfritt!

Förra veckan avslutade jag mina valpkurser och det är alltid lite jobbigt för man vill inte säga adjö till dessa mysiga små vänner som man vill fortsätta följa. Och gissa vad? Det behöver jag inte heller. I stort sett samtliga ska gå vidare till nästa steg som är vardagslydnad. Inte alla men nästan. Me happy!

Inte bara för min egen skull utan även för valparnas. En fortsättning för deras del innebär att dom har stora chanser att bli harmoniska och sociala hundar som vuxna. Att jag sen har haft turen denna omgången att ha en massa människor omkring mig som verkligen vill lyckas med sina valpar gör det ju så väldigt mycket lättare.

Får jag gnälla bara lite? Jag är trött. Det finns verkligen inte tid för det idag. Jag vill ha tillbaka orken!! När jag inte måste tvinga mig till allting. När inte allting hänger över mig och jag inte hinner eller orkar göra vad jag ska. När jag själv får bestämma prioriteringen på det som ska göras. Jag stänger snart av. Det är så jag funkar när det blir för mycket. Orken försvinner och situationen blir bara värre för att jag blir matt och fullständigt tom i huvudet.

Jaha, där lyckades jag ändå få in lite gnäll. Bäst jag slutar innan det blir värre.

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Schappetanten sa...

Sätt dig i bilen och kom hit och umgås med ett härligt gäng valpköpare och gulla så kommer kanske orken tillbaka. Kram