måndag 14 mars 2011

Dåligt samvete.

Godmorgon!

Nu ska vi se.
Vad ska jag ha dåligt samvete för idag då?

Hundar som inte blivit aktiverade på flera dagar?
Tvätten som håller locket på tvättkorgen lite på glänt?
Blommorna som slokar i fönsterna?
Golven som skiftat färg och går i gråton av skiten hundarna dragit in?
Ugnarna i spisen som behöver en ordentlig omgång såpa?
Bilen som behöver bekanta sig med tvättsvampen?
Pappersarbetet som ligger på skrivbordet och samlar damm?
Fönsterna som man snart inte kan se igenom?

Eftersom jag ändå kommer att ha dåligt samvete för något även om jag betar av hela listan så skiter jag i alltihop och tar en kopp kaffe till. Kanske det dyker upp något roligare att göra så jag inte behöver ta tag i något av det. Utom möjligen aktivering av hundarna. Det är nog det roligaste jag kan hitta på listan.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: