onsdag 23 mars 2011

Tragisk historia

Godmorgon!

Håller isen?
Nu börjar det våras och isen är inte att lita på. Fick höra en väldigt tragisk historia igår om en liten vovve som jagat en anka och kommit ut på isen som inte höll!
Denna hund brukade aldrig jaga ankor men helt plötsligt fick den för sig att göra just det. Tyvärr fick historien inget lyckligt slut. Trots förtvivlat letande efter luftbubblor hittade man inte hunden i tid. Jag ryste ända in i ryggmärgen när jag hörde denna fruktansvärt tragiska händelse.

Det finns inget någonsin som heter "min hund gör aldrig.....!" Min älskade Ebba som var den lydigaste av alla hundar gick en gång lös med mig i byn och lämnade inte min sida. Jag fick där lära mig att aldrig gå med hund lös där det finns trafik! En lastbil som körde förbi oss skrämde henne plötsligt med resultat att hon for ut i gatan rakt framför en bil! Denna historia fick ett lyckligt slut men som sagt jag lärde mig att hur lydig hunden än är så reagerar den med sin instinkt i situationer som vi inte är beredda på.

Ska vi då inte lita på våra hundar? Jo, så klart ska vi det men det ska göras med förnuft och känsla. Alla hundar gör ibland saker som vi inte kan förutsätta och det är vi som måste vara den kloka av oss. Utsätt inte hunden för risker som kan få förödande utgång.
Mitt hjärta blöder för denna stackars matte som miste sin hund. Jag kommer att hålla hårt i mina hundar tills isen släpper ordentligt!

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: