tisdag 15 mars 2011

Cesar Millan kicking dogs



Det gör ont! Det gör ont!
Hur i hela världen kan någon som har det minsta empati för hundar ens tänka sig att lyssna på denna förfärliga man???

Hela filmklippet är fullt av saker som får mig att fullständigt må illa.
Han provocerar fram beteende hos hunden för att sedan "kicka" hunden i ljumsken. Han har dessutom mage att påstå att det inte gör ont!

Enkel hundpsykologi:
Hunden tittar på en annan hund. Får en kick i sidan. Hund kommer att associera annan hund med smärta! Hallå! Hur djävla dum får man vara?? Hur kommer hunden att se på andra hundar då?

Här handlar det inte om, som jag skrivit om tidigare, att ändra hundens syn på andra hundar. Här handlar det enbart om att ägaren ska få det lättare att hantera sin hund. Alltså ägarens bekvämlighet. Skit i hur hunden har det. Det gör så ont i mig!!!

Dessutom. Något som aldrig visas i hans program är att hundens beteende kommer tillbaka. Jag såg ett inslag där C skulle delta i ett program och programledaren presenterade honom med orden: "Det gick så bra ett tag efter att du "behandlat" min hund men nu är han likadan igen. Kan du komma hem till mig igen?" Ceasars svar var: "Det gör jag så gärna". ???????

Många av hundarna svarar med aggresivitet mot C när han sparkar dom. Hur mycket förtroende tror ni dom får för människor efter den behandlingen?

Jag blir så ledsen när jag ser detta. Man tappar andan och sänder en tanke till alla de stackars hundar som utsätts för denna förfärliga man som får så mycket mediautrymme.
Jag har ställt frågan förr och jag gör det igen:
Hur i all sin dag kan svensk tv visa detta på bästa sändningstid? Metoder som inte är tillåtna i Sverige. Med stackelhalsband på flera hundar och sparkar och slag.
Det är dags att vi skriker ut vår protest mot detta!
Jag tänker skicka ett mail till tv4 idag. Jag hoppas du gör detsamma!

Ha en underbar dag!
Kram

1 kommentar:

Sofie med Levis sa...

Jag reagerade mer på det där hemska halsbandet som ser ut som en stödkrage. Sparkarna är hemska, men det går att backa undan. Vad händer när man vill backa undan och har ett stryphalsband på sig som klämmer åt mer och mer ju mer man vill dra sig undan. Snacka om vanmakt =(