lördag 12 mars 2011

Doris och valpar

Godmorgon!



Doris har varit och hälsat på valpar. Oj, så många dom var tyckte hon! Alla kastade sig på henne för att dia och stackars Doris såg alldeles förskräckt ut. Jag är så stolt över min vovve som var så snäll och bara trippade omkring i ett förtvivlat försök att undkomma de vassa små valptänderna. Inte en tass satte hon fel och inte ett morr.
Vi släppte ut dom för att Doris skulle ha en chans att komma undan men se det gick inte. De små liven följde henne som en skugga.


Hon letade efter någonstans att ta vägen och till slut hittade hon en sandlåda med höga kanter och där kom dom inte åt henne! Men se det här är resursfulla valpar som inte ger sig och provar sig fram till en lösning så det varade inte länge. Snart tumlade dom i och så var den tillflyktsplatsen borta.

Det här är helt underbara valpar. Jag ville ta allihop med mig hem! Doris är väldigt tacksam att jag inte gjorde det.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: