fredag 4 mars 2011

Tungt.

Godmorgon!

Idag orkar jag inte riktigt göra något tänkvärt och engagerat inlägg på bloggen. Det är mycket oro nu. Med en Mor som åter fått skickas med ambulans från det tillfälliga vårdboendet till sjukhuset med hjärtsvikt och propp i lungan snurrar en massa tankar i huvudet som är otroligt jobbiga.

Jag vet att risken att mista Mor ökar för varje dag med tanke på hennes höga ålder men jag är inte redo ännu. Inte ännu. Snälla, låt henne piggna till så pass att hon får komma hem till sitt eget hem igen. Om så bara för ett litet tag. Jag tar vad jag får bara jag får hem henne igen.

Jag kan inte, vill inte planera för något annat. Fan vad det är tungt. Mitt hjärta gör så ont när jag tänker på hur rädd hon är. Hon säger inget men jag vet. Hon är så liten, så skör. Min Mor som alltid varit så stark och tagit hand om allt är nu helt beroende av andra och jag vet hur mycket hon avskyr det. Usch, så ont detta gör!

Kram

Inga kommentarer: