torsdag 17 mars 2011

En bra kväll trots allt.


Godmorgon!

Dessa fantastiska hundar. Vi drar ut dom i mörka kvällen. En iskall vind som hotar att lyfta oss från marken sveper runt oss. Det är ett gäng hundar som inte träffats innan. Ändå presterar dom och jobbar som bara den. Dom tränar följsamhet, kontakt och dom gör den ena cirkuskonsten efter den andra. Dom kisar mot vinden och en och annan söker skydd i sin filt.
Jag skulle ljuga om jag sa att det var en toppenkväll igår.
Jag har sällan fruset så mycket och haft så svårt för att göra mig hörd över blåsten.
Efter halva första lektionen kände jag inte mina tår och fingrarna lydde inte när godiset skulle plockas upp ur väskan till hundarna.
Doris spenderade halva kvällen liggande på bordet med sin filt över istället för under sig. Almas ögon rann som bara den i den kalla vinden.

Ändå kom alla deltagare med några få undantag. Jobbade gjorde dom. Kämpade tappert för att göra kvällen så trevlig som möjligt. Två gäng härliga människor och hundar.
Nej, det var inte den bästa av kvällar men vi fick gjort mycket ändå och jag hoppas alla gick hem nöjda med sina hundar för dom var jätteduktiga trots allt!

Jag körde hem och slängde mig ner i soffan med blixtens hastighet och drog filten över mig medan jag mumsade på mackorna och teet som min käre make alltid fixat till mig när jag kommer hem.

Doris och Selma körde loss med en leksak jag fått i present av en väldigt trevlig deltagare och en högtalare fick sig en känga så den for i golvet men hundarna hade i alla fall skitkul!

Det var en bra kväll trots allt!

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: