söndag 10 april 2011

Vårkänning!


Godmorgon!

Sol! Värme! Städningen av uterummet är klar! Staketet är på god väg att bli färdigt. Doris fick visserligen tillbringa gårdagen i långlina men alla tre låg och myyyyyste i gräset hela dagen. Vi premiärfikade i uterummet med en underbar bukett tulpaner på bordet.
Det är vår!

På våren kommer också lite otrevliga djur fram. Fästingarna! Jodå, dom är här. Eftersom vintern varit snörik har dom legat under snön och gosat och är nu fler än någonsin. Jag delar mer än gärna säng med mina hundar men fästingar vill jag inte ha där så nu är Scaliborhalsbanden inköpta och sitter och snurrar runt halsen på dom och inte en fästning i sikte. Inga pengar i sikte heller. Attans vad dyra dom är! Men absolut nödvändiga.
Jag kan krama om mina älsklingar utan att riskera att få en objuden gäst i hårbotten.

Det är full fart i naturen nu. Alla djuren har så bråttom och dom ska få vara ifred så nu kopplar vi väl våra hundar eller....? Jag ska ärligen erkänna att jag ibland låter dom springa lösa. Det är bara Doris som vållar andra djur problem så håller jag henne under kontroll så är det lugnt. Ett ankpar som envisas att häcka i vår lilla "damm" får sig en och annan flygtur när mina kommer för att bada men dom får faktiskt skylla sig själva. Det är vår "damm"!!
Vi kan nog samsas om naturen även nu på våren. Det gör vi varje år.

Dagen ska tillbringas i stillhet på grund av ett gammalt diskbråck som tyckte att jag skulle lida lite. En fika hos sonen och sedan stillhet.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: