tisdag 5 april 2011

Kärlek!


Godmorgon!

Usch, så fort tiden går! Du var så liten när jag hämtade dig. Du var, om sanningen ska fram, ett tröstköp efter förlusten av Ebba. Det tog inte lång tid innan du hade fått en alldeles egen plats i mitt hjärta. Lugn och fin var du men se det ändrade du snabbt på. Under dom två år som gått har du vållat mig mycket huvudbry och förtvivlan men jag skulle aldrig vilja varit utan varenda minut!

Hur många gånger har jag inte rivit mitt hår i förtvivlan men lika ofta har hjärtat svämmat över av kärlek till dig min lilla "Dorran". Jag älskar dig mitt lilla troll med dom underbaraste ögon som man drunknar i. När du lägger nosen på min hals på natten och "snusar" så gott i mitt öra. När du kryper upp bakom ryggen på mig på köksstolen för att du vill vara nära. När jag får borra ner ansiktet i din päls när det är jobbigt och jag behöver gråta en skvätt. Då sitter du så still och låter mig hålla på.

Jag älskar dig faktiskt även när du sätter efter en hare och inte bryr dig ett dugg om mig. När du smyger iväg in till grannen trots att du vet att det inte är tillåtet. Jag älskar dig trots att vi måste hängna in trädgården för att du ska hålla dig hemma. När du försvinner en stund på promenaden för att du fått upp ett spår som du inte kan motstå. Du har stenkoll på var jag är och jag behöver aldrig vara orolig.

Kort sagt: jag älskar dig min underbara hund!

Ha en underbar dag!
Kram