torsdag 28 april 2011

Doris is back!


Godmorgon!

Härmed ska jag avge ett löfte att sluta klaga på mina hundar här på bloggen. Min underbara Doris is back!

Jobbade så fint på kurserna igår. Även om hon blev väldigt trött på andra lektionen och mest ville sova på sin filt så var hon mer alert än hon varit på länge. Det nyvunna lugnet får hon gärna behålla. Hon känns så vuxen nu min lilla pärla. Får jag bara bort hennes våldsamma jaktbehov nu så har jag den perfekta hunden! Går fint i koppel, är så snäll mot alla, hoppar inte och studsar på folk (nåja för det mesta) är stadig på det mesta hon lärt sig, lugn och trygg i de flesta miljöer, klickerklok (börjar bli). Ja, jag kan inte nog tala om hur mycket jag älskar denna hund!

Jag är så stolt över henne. Idag i alla fall. Hon kommer säkert fortsätta göra saker som jag inte är så glad för men det är charmen med henne. Jag vill inte ha en soffpotatis. Hon ska fortsätta vara en hund som håller mig igång. Den jag får stå och vänta på för att hon har annat för sig. Den som ibland struntar i mig för att hon behöver pausa. Den som kryper in i min famn och vill bli kliad istället för att jobba. Hon är så tydlig i sitt beteende och jag är så glad för det.

Oj, vad jag hyllar min Doris idag. Det gör jag gärna. Varm om hjärtat kliar jag henne bakom örat för just nu ligger hon på sin köksstol med huvudet i mitt knä och bara älskar mig. Kärlek!

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: