lördag 16 april 2011

Lördagspyssel


Godmorgon!

Jag hade tänkt att skriva om fästingarna som är fler än någonsin i år och hur viktigt det är att skydda hundarna från dessa kryp men det kändes inte så kul idag när jag sitter här i mitt nystädade kök med morgonteet och tittar ut på ett hyfsat väder. Solen gör sitt bästa för att bryta fram. Känner mig harmonisk och sällsynt utvilad. Med min i vanliga fall väldigt dåliga nattsömn så känns det nästan lite konstigt. Nog om det.

Vad ska man hitta på idag då? Hundarna behöver både träning och ett renande bad. Att man simmar i kräftdammen varje dag hjälper inte när man alltid på vägen hem tar extradopp i skitiga diken så en ordentlig schamponering är nödvändig. Lite kloklippning och öronrens får vi väl också slänga in.

Bilen. Mitt riktigt dåliga samvete. Just nu innehåller den saker som definitivt inte hör hemma i en bil. Allt ifrån tappade pommes till ett tuggummi som kletat in sig i mattan. Skäms gör jag. Det är visserligen en arbetsbil men det finns gränser för hur en bil får se ut. Skärpning! Att det ligger en massa hundrelaterade saker överallt i den kan jag stå ut med men resten ska saneras idag!

Ja detta tillsammans med melodikrysset, långfika i uterummet och en extra god middag med ett glas vin till fyller nog denna lördag.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: