lördag 9 april 2011

Hanhund sökes!




Godmorgon!

Jobbiga dagar! Med en hund som är i höglöp och som kan tänka sig alla traktens hanhundar till pappa för en kull valpar så gäller det att hålla den här damen inlåst med dubbla lås!

Doris tar alla chanser för att springa till grannens kennel och testa alla hanhundarna. Jag har aldrig haft en tik som är så sugen på att para sig som den här! Koppel är ett måste när vi är ute och det har jag aldrig behövt tidigare. Jag har de senaste dagarna (när jag varit så korkad att jag inte haft henne kopplad hemmavid) studsat över stock och sten efter en hund som är döv för omvärlden. Hon står och tittar trånande över vägen och hoppats att någon av de fina herrarna skulle ta ett hopp över staketet för en liten träff med kärvänlig Doris. Att det inte är en golden det skiter hon fullständigt i!

Nu är jag trött på det här och vill att min Doris blir som vanligt igen. Busig men åtminstone kontaktbar!

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: