onsdag 13 april 2011

Tankarna vandrar.


Godmorgon!

Det är en mulen morgon och jag sitter vid köksbordet och låter tankarna vandra. Jag är en temamänniska som odlar intressen som uppslukar hela min tillvaro under en period för att sedan falla i glömska. Det har varit många genom åren. Man har ju varit med ett bra tag nu. Det är bara att titta i spegeln så ser man det.

Historia är ett av mina temaämne. I byrålådan ligger anteckningar som räcker till en hel bok. Få slår mig när det gäller årtal. Har absolut ingen nytta av detta mer än att jag ofta kan glänsa med mina kunskaper i frågesporter. Otaliga är de böcker jag plöjt igenom i detta ämne. Samlat kunskap som bara eventuellt höjer min allmänbildning en liten smula.

Ett tag fick jag för mig att jag kunde sy kläder. Det inhandlades tygbitar på längden och tvären och en symaskin lånades av mor. Det visade sig att jag inte hade talang för detta alls och en av de få saker jag lyckades åstadkomma var en skjorta till yngsta sonen. Tur att han var liten och inte kunde protestera när han fick den på sig. Lite sne och ving var den så det intresset lade jag ner ganska snabbt.

Blommornas värld har jag också varit inne och rotat i. Den perioden varade inte heller längre. Det visade sig att jag och växter inte hör ihop alls. Jag köpte en massa blommor som under en kort tid prydde fönsterkarmarna men antingen vattnade jag ihjäl dom eller dog dom av någon annan okänd anledning. Dom pryder inte längre i alla fall. Tjockbladiga gröna växter passar nog mig bäst som inte behöver så mycket kärlek från mig.

Musikens värld har jag också varit och hälsat på i. Det har varit allt ifrån dragspel till banjo och gitarr. Munspel var visst också inblandat ett tag. Det spelades och sjöngs för barnen när dom var små. Inga barnvisor men väl Paul Simon och en massa annat. Gitarren är numera dammig och står i något hörn någonstans men det bar i alla fall med sig tre barn som både spelar en massa instrument och sjunger bra. Sjunger gör jag fortfarande för alla som vill eller inte vill lyssna!

Nej, det enda intresset som varat genom livet är hundar!! Det är ju tur att man fastnade på något. Det verkar som om detta ska vara livet ut. Jag kan inte tänka mig en tillvaro utan dom. Att jag sen får jobba med det också är ju en bonus.

Det här inlägget gav inte så mycket men jag sa ju att tankarna vandrade........

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: