söndag 24 april 2011

Husvagnsdrömmar.


Godmorgon!

Dagens aktivitet. Husvagnar!
Vi ska ta ut motorcykeln och ta en Skånerunt runda och titta på husvagnar.
Varför nu det då? Jo, en liten tanke har formats om semestrar i Sverige med hundarna.
Vi är inte precis obekanta med husvagnslivet efter alla år på crosstävlingar med barnen då vi kajkade runt hela södra Sverige. Det var trångt med alla barnen och hundarna men såååå mysigt vi hade!
Nu är den tiden sedan längesen förbi men vi saknar att packa och bara ge oss iväg.

När man lever husvagnsliv släpper man allting och bara ägnar sig åt varandra. Ingen tv, ingen dator och har man tur ingen täckning på telefonen!
En bra bok, ett korsord, långa promenader på spännande ställen med hundarna, god mat med ett gott glas vin medan man sitter utanför husvagnen och filosoferar.
Man släpper alla vardagsbekymmer och ägnar sig enbart åt att fundera på vilket håll man ska köra.

Tyvärr får vi inte dra så stor husvagn som jag vill ha med de bilar vi har men man kan inte få allt. Vad vi än får råd att skaffa så blir det bättre än de vagnar vi hade under crosstiden. Då var inte bekvämligheten viktigast. Motorcyklarna skulle transporteras på ett någorlunda lagligt sätt och jag lovar att crosslivet är inte det renaste man kan tänka sig. När en snorig och lerig förare kom in efter ett heat så var det inte ren och fin husvagn som var det viktigaste. Nej, då skulle glasögon hjälm tvättas och föraren byta om inför nästa heat. Man kan väl säga att leran inte alltid hamnade utanför husvagnen! Makaroner och korv var det mest kulinariska man tillagade.
Då var det skönt att ha husvagnar man inte behövde vara så rädd om.

Nu är det bara mannen, jag och hundarna som ska åka på helt andra villkor. Då vill jag ha ett sjysst kök med ugn där jag kan laga god mat, jag vill ha färdiga sängar så jag slipper slänga ut alla när jag ska bädda upp på kvällen. Någorlunda golvutrymme så alla hundarna får plats. Vagnen ska vara hel och ren. Inte så stora krav egentligen.
Nu gäller det bara att hitta en husvagn som passar plånboken. Det är nog det värsta problemet tror jag. Tyvärr kommer jag nog att få tumma på en del av mina krav för att få ihop det.
Men det kan det vara värt!

Håll tummarna!

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: