söndag 17 april 2011

Löp och utflykt.


Godmorgon!

Jaha, så var det dags för hund nummer två att löpa. Tur att Doris är på sluttampen så jag har någon hund som fungerar på jobbet. Det är ett väldigt högt intresse för de bakre delarna på hundarna just nu. Dom går och snusar varandra i baken hela dagarna.
Det spel som pågår är väldigt intressant att studera.
Den ene blir mer värd än den andra i flocken. Att två löper samtidigt verkar ställa till det lite i ordningen här.

Man bevakar varandra lite mer än vanligt. Det är absolut inget bråk. På den punkten har jag harmoni i flocken. Aldrig att mina hundar bråkar. Någonsin.
Selma, som är kastrerad, får finna sig i att hon inte är lika mycket värd just nu. När en tik löper stiger hon i graderna eftersom hon då är väldigt viktig i flocken. Hon kan ju para sig. Viktigt för flockens överlevnad.

Både Doris och Alma verkar mycket medvetna om hur viktiga dom är. Går här med hög svans och ser väldigt högfärdiga ut. Alma som alltid är ranghög här hemma behöver inte anstränga sig så mycket för att vara bossen nu när hon löper. Den positionen har hon redan den lilla tuffingen.

Idag blir det en utflykt till vackra Blekinge. Vi ska fika i Sölvesborg. Mysigt!
Tar nog bara en hund med oss idag. Det är skönt att bara ha en med sig någon gång ibland. Doris får följa med och ha husse och matte för sig själv. Dom andra får jag kompensera när jag kommer hem.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: