torsdag 6 oktober 2011

Tid

Godmorgon!

Morgonen är mörkare än vanligt. Regnet hänger i luften. Det blåser en vind som trots att det ser väldigt höstigt ut inte är så kall. Trodde att en mössa skulle vara skön på första morgonrundan men öronen blev väldigt varma direkt så den åkte av igen.

Jag har ledig vecka och den var väldigt planerad sedan länge med allt jag skulle hinna med och här sitter jag nu och har inte bockat av många saker kan jag säga. Allting tar så väldigt mycket längre tid än jag trodde och jag som inte brukar vara tidsoptimist har nog gjort en felkalkyl här.

Jag är en människa som är väldigt organiserad när jag jobbar och innan en ny kursomgång börjar har jag skrivit ut deltagarlistor där jag sen kan pricka av alla. En närvarolista ska också göras denna gången. Det är väldigt retfullt att inte komma ihåg om någon meddelat att dom inte kommer en lektion och då är det bra att ha en lista där man kan notera detta. Kursplaneringen ska gås igenom för alla kurserna. Lite förändringar ska göras på allihop. Även maillistor ska göras. Kvitto ska förskrivas. Skönt att ha det gjort och slippa stå och göra det när alla står där med pengarna i handen. Bokföringen ska även den vara gjord denna veckan.

Jag brukar dessutom städa bilen inför varje omgång. Min bil är full av saker som används på kurserna och det är inte alltid dom hamnar på rätt ställe under kursomgången.
Lägg sedan till allt som behöver göras här hemma och alla ärenden som ska göras både mina egna och mors så blir det inte så mycket tid över till det som verkligen skulle behövas.
Storstädning!!

Hundarna ska ha sitt. Det tummar jag sällan på. Jag vet inte riktigt vad som hänt. Jag brukade förr hinna med sååå mycket mer på en dag än vad jag gör nu. Är det åldern? Går det lite långsammare redan? Så gammal är jag inte!
Det är inte dags för käppen redan. Dagarna går så fort och när kvällen kommer och man sjunker ner i soffan är man så trött trots att man inte hunnit med allt man ska.
Det blev lite gnälligt nu känner jag. Kanske är det så att jag inte är så organiserad som jag tror.
Eller har en liten tidstjuv smugit in i mitt liv och stulit några timmar varje dag?

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: