tisdag 11 oktober 2011

Jobb igen.


Godmorgon!

Började skriva ett inlägg om min ålder som inte känns lika gammal inne i huvudet som det jag ser i spegeln men blev så deprimerad att jag raderade det igen. Det måste finnas roligare saker att blogga om. Låt se. Mina hundar. Har jag kanske uttömt ämnet. Nej, det har jag inte. Dom bjuder på saker varje dag som åtminstone i mina ögon är värt att blogga om så det får väl bli så även idag.

Doris har börjat jobba igen efter en veckas semester och dagen till ära hade hon på sig sitt nya fina regntäta och lite varma Hurtatäcke igår och jag hade en gladare och mer sammarbetsvillig vovve med mig. Jag har inte tänkt på att hon faktiskt ligger ute i fyra timmar varje kväll i alla väder och även om hon har päls ( hon inte är någon tjockpälsad golden) så fryser hon så klart när hon blir blöt och vinden på Svågertorp viner om öronen. Hon såg ganska nöjd ut i sitt fina röda täcke och trippade omkring som om hon ville visa upp sig. Lilla gumman! Älskade hund!

Dock var hon inte på sitt bästa humör när en gammal vän kom jätteglad och ville hälsa. Nämligen schappendoes Elza som är hos fodervärd och ska gå kurs hos mig. Elza rusade fram ivrigt viftande på svansen när hon såg Doris. Uppenbarligen glad att se henne men det tyckte inte Doris om. Hon röt till värre än jag någonsin hört. (Hon var kopplad) Elza stackaren backade genast och såg lite ledsen ut för att hennes vän inte ville hälsa. Inte rädd men besviken. Doris åkte in i bilen för att tänka över sitt uppförande och när jag tog ut henne igen var det som om ingenting hade hänt och hon tittade inte ens på Elza. Surpuppa! Elza verkade inte bry sig ett dugg om Doris dåliga humör. Hon jobbade så fint och var hur glad som helst.

Kursstarten gick bra. Trevliga människor och fina hundar. Det bådar gott inför resten av kursstarterna som fortsätter idag med en allmänlydnad och en inkallning/lösträning. Vi är igång igen och det känns hur bra som helst. Jag gör ju det jag älskar mest av allt.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: