lördag 15 oktober 2011

Mumsig mat.


Godmorgon!

Nu ger jag upp!
Doris som alltid varit svår med maten har nu fått sin vilja igenom. Jag har varit och köpt våtfoder.
Ett bra foder utan en massa säd och annat trams som hunden inte har det minsta nytta av.
Jag har egentligen varit inne på detta länge men dragit mig för den något krångligare hanteringen. Man ska komma ihåg att tina mat varje dag och den stora frysen måste sättas igång för maten tar ganska stor plats.

Nu kan man ju tycka kanske att jag gör skillnad på hundarna här hemma som bara ger Doris denna lyxiga och smaskiga mat men dom andra två mår alldeles utmärkt på sitt torrfoder och äter det med god aptit. Jag tillsätter Omega 3 i form av fiskolja till dom alla tre. Det är bara det faktum att Doris äter så förbaskat dåligt och har inte råd att gå ner i vikt som gör att jag nu tar till detta.

Hon är som alla vet en aktiv hund och behöver ordentlig mat så hon kan fortsätta att fara fram som vinden över nejden här hemma. Med den aktivitet hon har så blir hon bara smalare och smalare om hon inte ska äta dessutom. Som jag har kämpat med henne. Eftersom jag envist vägrat att göra mig till för att hon ska äta (nåja, nästan alltid) så är det inte mycket hon har ätit.
Smalisen. Ofta blir frukosten inte uppäten ens till kvällen.

En frisk hund svälter inte. Den äter när den blir hungrig. Detta säger jag ofta till folk som har problem och det stämmer men jag vill inte hålla på med detta längre. Jag vill sätta ner skålarna och hundarna äter men frisk aptit. Alla tre. Så är det bara.

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: