onsdag 12 oktober 2011

Sjukt gnällig!

Godmorgon!

Dagen börjar inte så bra. Halsont och en inre kyla som känns som om jag sitter i ett kylskåp gör att jag sitter här och tycker synd om mig själv. Jag är väldigt gnällig när jag är sjuk så idag är jag inte så kul att umgås med. Sjuk är jag men jobba ska jag ändå. Det kan inte hjälpas. Det blir till att dra på sig hela vintergarderoben och le som vanligt.

Eftersom jag är sjuk och gnällig så fokuserar jag så klart på saker som irriterar mig. Nämligen hundägare som har ett problem med sin hund och mörkar för att det inte ska låta så illa. Hur fasen ska man kunna hjälpa om dom inte är ärliga med vad dom gör med sin hund. Man kanske inte inser att jag faktiskt kan se saker både på hunden och ägaren men i vissa fall kan jag det. Är man egentligen intresserad av att lösa problemet när man inte ens är ärlig när man ska svara på frågor jag ställer för att försöka hjälpa?

Är du hård med din hund? Nej. I nästa sekund lappar man till sin hund för något den gör och hävdar fortfarande att man inte är hård mot hunden! Ok. Man kan ha olika åsikter om vad som är att vara hård eller inte men när man har förklarat vid flera tillfällen att det är fullständigt fatalt att ta till våld då kan man undra hur man tänker. Visst kan man bli frustrerad och tappa det ibland men här kan jag se att det inte bara är ibland och problemet förmodligen beror på just det faktum att man tar till handgripligheter alltför ofta. JAG KAN INTE HJÄLPA OM DU INTE ÄR ÄRLIG!!

Det är då man ska ta till den diplomatiska sidan av sig själv men när man har sagt saker gång på gång och det bara fortsätter då vill jag ge upp och det är hunden som får lida för det. Man kan inte hjälpa om den som behöver det inte ställer upp och följer de råd man ger. Det är väl bara att inse att man inte kan hjälpa dom som inte vill lyssna men ändå låtsas som om dom gör som man säger.

Så nu har jag gnällt färdigt för idag.
Ha en underbar dag och var snäll mot era hundar!
Kram

1 kommentar:

Schappetanten sa...

Ja du Lotta... Detta bråttas man med titt som tätt.Det är så trisst... Inte har jag någon lösning på bekymret att komma med heller suck. Mycket bra skrivet tycker jag. Krya på dig kära vän. Kram