söndag 23 oktober 2011

Födelsedagsfirande i fina kläder.

Godmorgon!

Jaha, då var dottern firad och det gjorde vi på en amerikansk restaurang i Malmö. En stökig miljö på typisk amerikansk maner men samtidigt mysig så den höga ljudnivån störde inte så mycket. Svärsonen hade dessutom skvallrat för servitören att det firades födelsedag så när desserten skulle serveras kom hela personalen i lång rad skrålandes med heliumröster "happy birthday". Herregud vilket liv det blev och dottern rodnade så där klädsamt sött. Min fina tös!

För en gång skull kom jag inte till restaurangen i min hundjacka eftersom jag plågade mig igenom en shoppingrunda innan på dagen införskaffande en hel outfit bestående av jacka, leggings, snygg tröja och nya stövlar. Hur tjusigt som helst. Jag hade t o m en handväska med mig på kvällen. Jag kände mig nästan lite kvinnlig och det är inte något jag gör så ofta. Det gör man inte i jägarbyxor och hundjacka med bajspåsar utstickande ur fickorna. Min vanligaste klädsel och den jag trivs allra bäst i. Dock ska jag erkänna att det inte var så dumt att känna sig fin för en gång skull.
Genom hela middagen satt en man och stirrade på oss fånigt men det tror jag inte berodde på att jag för en gång skull såg ut som en kvinna tyvärr. Han var nog bara lite konstig. Jag kände nästan för att gå fram till honom och kolla om han var vid liv eller hade nackspärr.

Nåja, det var en mycket trevlig kväll och som vanligt saknade jag Martin enormt mycket. Jag kommer aldrig att vänja mig vid att ett av barnen fattas när vi samlas för att fira någon i familjen. Aldrig!

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: