onsdag 26 oktober 2011

En dag på jobbet.

Godmorgon!

Så sitter man där med lite täppt näsa och småfrusen kropp. Detta kommer inte att störa min dag nämnvärt för det har jag bestämt!!
Ett kärt besök blev inställt så nu sitter jag här och funderar på vad jag ska göra av denna förmiddag. Det finns massor av nyttiga saker att göra men jag kan nog skylla på min begynnande förkylning för att inte göra dom.

Hundarna verkar trötta idag och gick som vanligt och tog en extra morgonlur efter frukosten. Själv sitter jag och slösurfar och kommunicerar på alla dessa nya sätt att prata med sina vänner på. Jag undrar hur många "samtal" jag missar för att jag inte har riktigt koll på alla ställen.

Igår var det en bra dag. Kurserna gick strålande även om en del hundar var trötta och ofokuserade. Dom är så duktiga. Ett litet problem fick jag ta hand om. En liten (inte så liten) gosse som är mitt i sin jobbigaste period med ägare som inte riktigt förstår honom. Jag kan inte sluta förvåna mig över hur somliga inte lär sig att läsa sina hundar och missförstår dom hela tiden. Å andra sidan är det därför dom går kurs och mitt jobb att lära dom. Dessutom fick jag ta till hela min övertalningsförmåga för att avråda avel på hunden. Han är döv på ena örat och att ta valpar på honom vore så dumt. Jag anser att han behöver kastreras (något jag i vanliga fall är försiktig med att råda till) för att dom lättare ska kunna hantera honom. Det är synd när man möter motstånd på självklara saker. Jag tror jag lyckades för dom skulle ringa veterinären idag enligt vad dom sa i alla fall.

Man har ett väldigt intressant jobb. Ingen dag är den andra lik. Man får vara flexibel till tusen och anpassa sig snabbt efter situationer. För det mesta går det bra och igår var en sådan dag. Jag kunde köra hem trött, frusen men mycket nöjd med vetskapen att jag nog gjort ännu en bra dag på jobbet.

Ha en underbar dag!
Kram

2 kommentarer:

Schappetanten sa...

Du gör alltid en bra dag på jobb!!! Alltid...
Kram

Unknown sa...

Tack min vän! Jag gör åtminstone alltid mitt bästa.