tisdag 17 maj 2011

Taggad!


Godmorgon!

Gårdagen blev precis så härlig som jag trodde! Vilka härliga valpar! Den ena sötare än den andra och det var precis så stökigt som det brukar vara första gången. Trots detta så jobbade dom helt suveränt allihop!
Trötta blev dom och valpleken blev inte så aktiv. Lite försiktiga så här i början och mycket, mycket trötta! Helt underbart!

Vardagslydnaden likaså. Vilka hundar! Som dom jobbade! Alla hade olika behov och tack vare min helt ovärderliga medhjälpare Emma så kunde alla få precis vad dom behövde. Gruppen består av en hel del omplaceringshundar så här ska det jobbas på förtroende och självförtroende. Det är så himla kul! Jag älskar det!

Idag startar jag en ny kurs som enbart består av inkallning och lösträning och jisses vad dom ska få jobba! Här kommer vi att gå från grunden oavsett var hundarna ligger i kunskaper. Kontakt och samarbete är viktigt för att få en fungerande följsamhet så här ska tränas uppmärksamhet när man hör sitt namn och en massa annat som grundlägger en fungerande inkallning. Superkul ska det bli!

Jag är hur taggad som helst!!

Ha en underbar dag!
Kram

Inga kommentarer: